Drieborg 1 in finale strijdend ten onder

20 juni 2022 16:30

De spanning is bij iedereen te merken. Een wedstrijd voor promotie die ook nog eens een 'echte' derby is maak je dan ook niet vaak mee.

THOS begint beter aan de wedstrijd, maar na 30 minuten spelen staat Drieborg met 2-0 voor. De Beersters creëren veel mogelijkheden maar het lukt ze tot de 35ste minuut niet om te scoren. Met een stand van 2-1 wordt er gerust.

In het tweede bedrijf van de westrijd blijft het spannend. Beide teams krijgen kansjes maar uit een snel genomen corner weet THOS de stand gelijk te trekken. Na het verstrijken van de 90 minuten moet er dus nog twee keer 15 minuten worden verlengd.

Drieborg krijgt uit een scrimage voor het doel van de Thosianen dé kans om weer op voorsprong te komen maar THOS weet een derde Drieborgse treffer met kunst en vliegwerk te voorkomen. Aan de andere kant krijgen de Groenen een vrije trap bij de cornervlag en deze wordt snoeihard binnen gekopt. Drieborg heeft niks meer te verliezen en probeert het laatste kwartier nog een gelijkmaker af te dwingen. Dit mag helaas niet meer lukken.

Over de gehele wedstrijd gezien was THOS ook net iets beter en we feliciteren hen dan ook met promotie naar de 4de klasse. Ondanks het verlies kan Drieborg terugkijken op een geweldige en sportieve middag. Een super ervaring voor de jonge spelersgroep. Een wedstrijd met veel publiek en een geweldige sfeer.