Over ons

Drieborg is een dijkdorp in de Gemeente Oldambt gelegen in het oosten van de Nederlandse provincie Groningen. Het dorp telt ongeveer 315 inwoners, terwijl in het buitengebied rond Drieborg nog 155 mensen wonen. Sportvereniging Drieborg speelt een grote rol in het gemeenschapsleven van het dorp Drieborg. Naast voetbal heeft de club ook een gymnastiek- en volleybalafdeling. De vereniging heeft momenteel ruim 180 leden verdeeld over de verschillende afdelingen.

De voetbalteams spelen hun thuiswedstrijden op het Lubbert Bruins Sportpark. De gymnastiek- en volleybalafdeling maken gebruik van de sporthal, dat gelegen is aan de G. Topelenstraat 7 in Drieborg. De Stichting Sporthal Drieborg is eigenaar van deze sporthal. Zij verzorgen het beheer en de onderhoudsactiviteiten van de sporthal en de sportvereniging betaald daar een vergoeding voor. Het stichtingsbestuur bestaat uit ten minste twee bestuurleden van de sportvereniging, één bestuurslid van de vereniging dorpsbelangen, één vertegenwoordiger van de basisschool en één inwoner uit het dorp.

Sportvereniging Drieborg is op 7 februari 1947 opgericht als Voetbalvereniging Drieborg. Veertig jaar later worden de gymnastiek- en volleybalafdeling aan de voetbalvereniging toegevoegd, omdat deze niet langer zelfstandig kunnen functioneren. Voetbalvereniging Drieborg wordt zodoende een OMNI-vereniging. In 2001 wordt de naam van Voetbalvereniging Drieborg gewijzigd en statutair vastgelegd als Sportvereniging Drieborg. Het verenigingsdoel wordt omschreven als: het bevorderen van sport in Drieborg en haar omgeving.