Drieborg mist te veel kansen en verliest in Siddeburen

Siddeburen 1 (zon)

Drieborg 1 (zon)

4e klasse C

1 oktober 2023 14:00

H.T. Hoiting

Sportpark Ewensborg
Kugelslaan 7
9628TK
SIDDEBUREN
tel. 0598-431798

Drieborg start prima en had na een kwartier gewoon met 0-2 voor kunnen staan als 2 dotten van kansen beter in geschoten waren. We doen niks onder voor de gastheren maar komen door een bal, die wat ongelukkig doorschiet op één van de Siddeburen aanvallers, toch op achterstand. Drieborg blijft best aardig combineren en na een mooi driehoekje tussen Jens, Tim en Sven in minuut 25, krijgt Tim de bal terug en rond netjes af. Zo is de stand weer gelijk.

Direct hierna lijkt Drieborg al op voorsprong te komen. Sven kopt een scherpe voorzet net op de lat en komt hierbij hard in botsing met de doelpaal. Sven kon gelukkig verder en de Siddebuurster doelman weet het doel weer ongeveer recht te krijgen. Dan weer een aanval, een prima schot, maar weer net naast. Drieborg maakt het Siddeburen niet makkelijk en zo pakken de gastheren, na weer een overtreding op Sjors, de eerste gele kaart van de middag. Vlak voor de rust komt Siddeburen toch op voorsprong door een prima schot in de verre hoek waarbij Dave kansloos is.

In het 2de helft gaat het best gelijk op. Siddeburen wordt alleen iets gevaarlijker. Drieborg krijgt rond het uur nog wel een kans op de gelijkmaker, maar enig fortuin ontbreekt. Even later staat de 3-1 op het scorebord, doordat een aanvaller van de rood-witten de bal wel heel gelukkig mee krijgt. Maar ja.... die tellen ook. We doen er de laatste 20 minuten alles aan om nog resultaat te behalen, maar ondanks alle inzet wordt er niet meer gescoord.

Na de eerste 2 wedstrijden in de 4de klasse kunnen we tevreden zijn. We hebben aangetoond dat we goed mee kunnen komen en prima voetballen. Er wordt veel de combinatie gezocht en er worden kansen gecreëerd. Achterin staat het aardig en het team is gretig.
Gewoon zo door gaan, dan wordt het een prima seizoen. En niet te vergeten een compliment aan beide scheidsrechters. Prima gefloten en mooi dat er elke wedstrijd toch weer een scheidsrechter staat.