Opnieuw verlies voor Drieborg

9688RE
DRIEBORG
tel. 06-20841009

Na een vrij weekend waarin we een gezellig teamuitje hebben gehad, hebben de heren van de selectie deze week hard getraind om een goed resultaat neer te zetten tegen het bezoekende team uit Zuidbroek, ZNC 1. Na het vorige verlies partij in en tegen Eext, waarin we de wedstrijd wat slap en afwachtend begonnen , maar daarna een hele sterke 2e helft neerzetten, was de hoop dat de heren nu in de gaten hebben dat we een klasse hoger spelen dan vorig seizoen en dat je met minder dan 100% inzet het dit jaar niet gaat redden.

Helaas begint Drieborg, net als in de vorige wedstrijd, niet scherp en ZNC doet dit juist wel. Met een aantal goede steekpasses en scherpe aanvallers van ZNC, staat het binnen 10 minuten al 0-2 voor de bezoekers uit Zuidbroek. Drieborg heeft door dat het toch iets meer inzet nodig heeft, anders kan dit een grote nederlaag worden. Het gaat hierdoor ook wat beter, maar ZNC weet door wat concentratieverlies bij de Drieborgers op het einde van de eerste helft nog 2 doelpunten te maken.

Ruststand: 0-4

Na een goede teamtalk komt Drieborg ondanks de grote achterstand met opgeheven hoofd uit de kleedkamer en laat zien dat wanneer het 100% geconcentreerd is, het team gewoon mee kan in deze klasse. Er is heel veel strijd tussen beide teams en er komen steeds meer kansen voor Drieborg. Dit resulteert ook in een doelpunt van Sven in de 65e minuut, 1-4. Drieborg blijft druk houden, de duels worden gewonnen en de kansen komen steeds meer. Het gevaar dat ontstaat door zo ver vooruit te voetballen, is dat een tegengoal zo kan vallen. En deze valt dan ook in de 82e minuut, 1-5. In de laatste minuten maakt Sven nog zijn 2e goal en zet hiermee de eindscore van vandaag op 2-5.

Eindstand: 2-5

Als Drieborg de rest van het seizoen de wedstrijden zo kan beginnen als de 2e helft, dan is het ongetwijfeld mogelijk om er nog een mooi seizoen van te maken.