Winst voor Drieborg 2 ondanks blessures en afmeldingen

9932AB
DELFZIJL
tel. 0596-618747

Het tweede elftal reisde zondagochtend door blessures en afmeldingen enigszins gehavend af naar Farmsum voor de vierde competitiewedstrijd van het seizoen. Toch wisten trainers Ingve en Jeroen een degelijk elftal op te stellen in de inmiddels vertrouwde 4-5-1-formatie. De opdracht was de boel achterin dichthouden, waarbij Ingve en Bart zich moesten vrijlopen in de ruimtes tussen de linies en zo proberen elkaar of spits Brian in stelling te brengen.
Het eerste deel van de opdracht werd solide uitgevoerd en de wedstrijd werd goed begonnen met veel balbezit. Ondanks dat Sint Maarten pas volgend weekend is, snoepte de oplettende Ingve de bal van een Farmsummer centrale verdediger af, die zo vrije doortocht naar de keeper had. 1-op-1 faalde hij niet en met een bekeken lobje legde hij de bal over de keeper in het net: 0-1. Vlak hierna spatte een mooi afstandsschot van Kevin uiteen op de deklat. Drieborg kwam zelf verdedigend niet echt in gevaar, maar door een compact spelend Farmsum wisten we zelf ook weinig kansen bij elkaar te voetballen, waardoor de eerste helft langzaam wegkuierde en we met de marge van één gingen rusten.
Naar mate de tweede helft vorderde, sloeg de vermoeidheid toe bij de veteranen van Farmsum. De ruimtes werden groter en met de diep lopende jongens Kevin, Bart, Ingve, Brian en Wesley probeerden we via de vleugels gevaar te stichten. Kevin werkte hard en was nogmaals ongelukkig met een schot op de paal. Met name Bart Weeke werd door zijn teamgenoten een paar keer gevaarlijk in stelling gebracht. Helaas had hij het vizier niet op scherp, waardoor hij kans op kans over, naast of tegen de keeper schoot. Hopelijk kan de ruwe diamant van dit aanstormend talent nog wat worden bijgeslepen en kan het tweede elftal daar nog jaren plezier aan beleven.
Met enkele tegenstoten op de counter probeerde Farmsum gevaar te stichten en de aloude voetbalwet trad in werking. Omdat Drieborg 'm zelf niet maakte, viel de 1-1 via een penalty aan de andere kant. Farmsum probeerde hierna met man en macht een punt te verdedigen, maar onze jongens gaven niet op. Een pass van achteruit schoot door op de op rechtsbuiten hangende Bart Weeke, die alle schroom van zich af speelde door met werkelijk een splijtende bal Ingve vrij te zetten voor een leeg doel. Hij faalde niet en bracht vlak voor tijd de 1-2 eindstand op het bord.
Na deze moeizame overwinning heeft Drieborg nu 9 punten uit 4 wedstrijden, goed voor een verdienstelijke 4e plaats. Aanstaande zondag 12 november spelen we thuis tegen Siddeburen 3, aftrap om 11:00!