Moeizame ochtend voor Drieborg 2 in Delfzijl

9934EM
DELFZIJL
tel. 0596 857 898

Met een gehavend elftal reisden de mannen van Drieborg 2 zondag af naar de Eemsdelta. Er werd een gastspeler opgetrommeld om een volledig elftal op te kunnen stellen. Daar de heenwedstrijd in een klinkende 7-1 overwinning voor ons eindigde, hoopten we dat er wat te halen viel. Vanaf minuut 1 was echter duidelijk dat Drieborg niks te vertellen had op het kunstgrasveld van de Delfzijlsters.

We kwamen door een collectief zwak optreden niet aan voetballen toe en binnen de kortste keren keken we tegen een 2-0 achterstand aan. Drieborg had geen weerwoord op de snelle buitenspelers, die kans na kans creëerden. Sluitpost Mark Kok hield ons in deze fase op de been met enkele knappe reddingen.

De scheidsrechter was echter nog niet volledig overtuigd van de overmacht van de gastheren, en gaf de Neptunia EemsBoys Combinatie twee goals cadeau. In een schermutseling waarbij twee blauw-zwarten tegen elkaar aanliepen in de 16 zag de leidsman opmerkelijk genoeg een penalty, die feilloos werd benut. Even later werd na een volgende poging de bal vlak voor de doellijn weggehaald door Ingve, maar de scheidsrechter meende vanaf een meter of 40 afstand wonderbaarlijk genoeg gezien te hebben dat de bal over de achterlijn was. Ondanks protest en een roep om uitleg bleef de scheidsrechter gedecideerd, overleg met de grensrechter die er beter voorstond achtte de leidsman evenmin nodig. Het Sicilië aan de Eems had hierdoor een comfortabele 4-0 voorsprong gekregen, vlak voor rust viel ook nog nummer 5.

Na rust probeerden we opnieuw wat van de wedstrijd te maken, maar er lukte heel weinig deze zondag. We probeerden in de tegenstoot via vleugelspitsen Mark Roll en Rowin Meijer kansen te creëren, maar tot serieuze kansen kwamen we amper. De middenvelders van NEC Delfzijl konden gemakkelijk hun gang gaan en zo legden ze er nog 3 in het mandje. De Drieborger verdediging werkte op kolderieke wijze nog een bal in eigen doel. Om dan toch positief af te sluiten met de woorden van trainer Ingve Tjalma: “Beter één wedstrijd met 9-0 verliezen dan 9 met 1-0”.

Op naar een beter resultaat voor de komende 8 wedstrijden dus!