Spektakelwedstrijd eindigt in forse overwinning voor Drieborg 2

9628TK
SIDDEBUREN
tel. 0598-431798

Het was weer puzzelen geblazen voor de technische staf van Drieborg 2 om een volwaardig elftal op de been te krijgen, daar er op het laatst wederom meerdere afmeldingen waren voor de uitwedstrijd tegen Siddeburen 3. Gelukkig werden de gebroeders Abbas bereid gevonden aan te sluiten, alsook werden Yvar en Steffan opgetrommeld om een fitte basiself te kunnen formeren. Op de bank namen brekebeentjes Brian, Sander en Ingve plaats.

Tijdens de tactische besprekingen dachten we even dat er sprake was van een inbrekende Sidderbuurder spion in onze kleedkamer, echter kwam hij alleen even vragen of hij zijn voetbaltas terug mocht. Onze iets te enthousiaste materiaalman had deze vanaf het terras meegenomen, daar deze werd aangezien voor onze tas met wedstrijdshirts. Na dit fijn staaltje psychologische oorlogsvoering kon de wedstrijd bijna beginnen.

Het lentezonnetje straalde heerlijk over Sportpark Ewensborg en al bij de rustige warming-up parelde het zweet van de voorhoofden der beide selecties. Na het eerste fluitsignaal bleken beide teams aan elkaar gewaagd en was al snel duidelijk dat het een wedstrijd van de lange adem zou worden. Via de vleugels, bemand door Rowin Meijer en Kevin Telkamp, probeerden we gevaar te stichten en laatstgenoemde zag een schot van dichtbij op de paal afketsen. Drieborg had het bij vlagen moeilijk met de beweeglijke middenvelders, maar verdedigend bleven de rijen gesloten door goed werk van voornoemde heren Abbas en het centrale duo Iwan en Arnout. Onze aanvoerder pikte de steekpassjes er geroutineerd tussenuit en zag dat één van zijn intercepties precies in de loop viel van de in de spits gesposteerde Yvar Delger. Die bleek het scoren nog niet verleerd en met een subtiele voetbeweging met links passeerde hij de uitkomende doelman: 0-1.

Siddeburen bleef druk zetten en ook zij zagen een doelpoging op de paal uiteenspatten. Op slag van rust moesten we dan toch capituleren. Een voorzet werd vanaf de achterlijn laag teruggetrokken en vakkundig door een inlopende aanvaller in het doel gewerkt voor de 1-1, tevens ruststand.

In de tweede helft werden er een aantal wijzigingen doorgevoerd. Rowin kon na een charge op zijn kuitbeen niet verder en moest vlak voor rust vervangen worden door Brian 'Tiktak' Doornbosch, waar ook Ingve 'Trainer' Tjalma en Sander 'Samba' Spa binnen de lijnen kwamen. We lieten het balletje veelvuldig rondgaan en kregen meer overwicht. Uit het niets kwamen we na een uur spelen toch 2-1 achter door een ongelukkige deflectie die via een Drieborg-been in eigen doel belandde.

Enkele koppies stonden ondanks de strakblauwe lucht op onweer. Echter als uit de as herrezen herpakte Drieborg zich en zetten we de gashendel vol open. De inmiddels in de spits geposteerde Iwan 'Babbels' Abels wist ook nog wat scoren was en prikte er twee raak, waar ook Ingve doel trof. Man van de wedstrijd werd echter Steffan Kuiper, die gretig gebruik maakte van de moegestreden Siddebuursters. Met zijn ongelofelijke drive en niet te stillen honger naar goals nam hij alle andere doelpunten voor zijn rekening. De gastheren kregen maar geen grip op het Kanon uit Nieuweschans en het publiek klom aanbiddend op de banken. Vanuit alle hoeken en standen vlogen de goals hen om de oren, de één nog mooier dan de andere. Siddeburen deed in de slotfase nog wat terug en wist ook nog éénmaal te scoren, waardoor er in het laatste halfuur in totaal 9 (!) doelpunten vielen met een eindstand van 3-9.

Zoals u inmiddels begrijpt zijn de wedstrijden bij Drieborg altijd een spektakel en verwachten we u volgende week zondag dan ook allen langs de lijn, in de thuiswedstrijd tegen Heiligerlee 3! Aanvang zondag 14 april 11:00.