'De Fluwelen Tank' weer onmisbaar voor Drieborg 2.

Froombosch 2

Drieborg 2

17 maart 2024 10:30

Anoniem

Sportpark Lubbert Bruins
Oudeweg 2
9688RE
DRIEBORG
tel. 06-20841009

Het tweede elftal had met Froombosch 2 als tegenstander een op papier zware kluif te verteren. Daar de heenwedstrijd met de korfbaluitslag van 4-7 verloren ging, waren met name de verdedigers gewaarschuwd, maar ook in aanvallend opzicht wisten we dat er iets te halen viel.

Uit het wedstrijdverloop volgde gelukkig een wat evenwichtiger spelbeeld. Drieborg was in balbezit een stuk zorgvuldiger dan vorige week, maar grote kansen werden er weinig bij elkaar gevoetbald. Bart Weeke was dichtbij de openingstreffer, maar zag zijn mortierinslag van een afstandsschot katachtig gered worden door de Froomboscher sluitpost. Een lange peer naar voren van de gasten viel precies goed en de eerste balaanrakingen in onze 16 werden meteen verzilverd voor de 0-1. Even later viel een op het oog houdbare speldenprik uit een corner ongelukkig binnen voor de 0-2, tevens ruststand.

Na de thee bleven we aanzetten en met name de snelheid van Brian en Rowin werd veelvuldig gezocht, waar Mike na een helft keepen in het tweede bedrijf als aanspeelpunt in de spits fungeerde. Voorzichtig voetbalden we wat kansen bij elkaar, waarbij we via de scoringsdrift van de onvermoeibare Bart Weeke de verdiende aansluitingstreffer wisten te forceren: 1-2. Bart liep 3 weken geleden bij de Blaauwbekmarathon de 10 kilometer nog in 47 minuten en 'De Fluwelen Tank' was ook zondagochtend weer onmisbaar voor de Drieborgers.

Als een magneet trok hij de balletjes naar zich toe en probeerde naast scoren ook zelf de aanvallen op te zetten. Helaas bleken onze mindere goden niet zo doelgericht deze ochtend en tot scoren kwamen we dan ook niet meer. In de laatste minuut knikte Froombosch uit een voorzet de 1-3 tegen de touwen, tevens eindstand. Bart wist ook de derde helft van geen ophouden en sloot ver in de namiddag samen met een delegatie van het 2e en 3e de kantine af, na uitgebreide analyse van de topprestatie van Drieborg 3 die ochtend, waarvoor chapeau!