Verlies voor Drieborg 2 in eigen huis

9688RE
DRIEBORG
tel. 06-20841009

Zondagmorgen speelden de op papier gelijkwaardige tegenstanders Drieborg 2 en Heiligerlee 3 tegen elkaar, daar de stand in punten nagenoeg gelijk was. Het spel gaf echter duidelijk een ander beeld van de krachtsverhoudingen. Heiligerlee maakte de dienst uit op het Lubbert Bruins Sportpark. Door vele blessures, afwezigen en uitgeleende spelers moesten de mannen van het tweede roeien met de riemen die ze hadden.

Er leek wel tegen de stroom in te worden gevoetbald om het vijandige doel te bereiken en samen met de inmiddels beruchte harde wind die over het jonge zeekleiveld waaide, werd er maar weinig gevaar gesticht. Heiligerlee daarentegen wist wel van de elementen gebruik te maken en zij kwamen al snel op een 0-2 voorsprong. Het vuur was er niet bij de Drieborgers en grote kansen werden er voor rust niet gecreëerd.

Vlak voor en in de rust werden er om blessure- en tactische redenen de nodige wissels doorgevoerd. Om een volwaardig elftal op papier te zetten, waren er verschillende gastspelers aanwezig. Vanuit de JO-15 sloten Coen de Graaf, Harm-Jan Medema en Sven Heeres aan. Coen heeft de hele wedstrijd gekeept en deed dit zeer verdienstelijk, waar Sven een uur als back speelde en Harm-Jan de gehele tweede helft voorin gevaar stichtte. Zij hielden zich ook prima staande tussen de senioren. Vanuit het derde sloten Brian Vermeulen, Pieter Bakker, Sander Berends en Ronald Muntinga nog aan, wat de gastspelerteller deed oplopen naar 7. Onze dank gaat uit naar hun aanwezigheid en bewezen diensten, zonder hen hadden we geen wedstrijd kunnen spelen zondagochtend.

De tweede helft begon goed, Bart zag een geplaatste bal gekeerd worden door de keeper van Heiligerlee. Brian en Harm-Jan deden enkele doelpogingen maar zagen deze voorlangs over over vliegen. Tot scoren kwamen wij niet en Heiligerlee prikte in de twee helft nog wel tweemaal raak. De 0-4 eindstand was uiteindelijk teleurstellend maar in het geheel niet onverdiend.

Aanstaande zondag spelen we de uitwedstrijd tegen koploper ZNC 2, aanvang 10:00 in Zuidbroek.