Verbijstering, ongeloof en plaatsvervangende schaamte bij Drieborg 2

9677PZ
HEILIGERLEE
tel. 0597-417740

Zondagmorgen werkten de mannen van Drieborg 2 hun eerste competitiewedstrijd van het nieuwe kalenderjaar af, tegen Heiligerlee 3. Op het licht bevroren en hobbelige hoofdveld van de gastheren hadden beide ploegen moeite om het balletje snel rond te laten gaan. Het was Heiligerlee dat het meeste van het balbezit had, waar Drieborg gevaar probeerde te stichten uit de tegenaanval.
Heiligerlee probeerde door de bal te verleggen en met een crosspass de ruimtes achter onze verdediging te bespelen. Veel gevaar stichtte dit echter niet, mede door een sterk keepend optreden van Koen de Graaf. Voorhoedespelers Kevin, Bart en nog eens Kevin probeerden de verdediging onder druk te zetten om zo de opbouw te verstoren. Hun keeper werd daardoor gedwongen door de lange bal, die eenmaal pardoes in de loop van de weggesnelde spits viel. Op snelheid klopte hij onze achterhoede en rondde beheerst af voor de 1-0.
Het antwoord liet niet lang op zich wachten: een paar minuten later zetten Kevin Telkamp en Kevin Weerd een aanval op, waarop laatstgenoemde vanaf rand 16 beheerst in de verre hoek afrondde en de 1-1 ruststand liet noteren.
Na rust kreeg Drieborg meer grip op de wedstrijd en wisten we onze tegenstander beter te bespelen. Met name op de vleugels lag ruimte en buitenspelers Mark Roll en Bart Weeke werden veelvuldig gezocht. Na een uur spelen stuurde de ingevallen Ingve Tjalma Mark Roll diep, die met een mooie dribbel zijn rechterbeen vrij speelde. 1-op-1 bleef hij koelbloedig: 1-2.
In de loop van de tweede helft bereikte het toch al povere niveau van de scheidsrechter een absoluut dieptepunt. Na een zoveelste discutabele beslissing in het nadeel van de bezoekers, ging Bart Weeke verhaal halen bij de leidsman. Die was hier niet van gediend en presenteerde hem de gele kaart. Een wegwerpgebaar van de weglopende Weeke schoot in het verkeerde keelgat en de scheidsrechter maakte een natrappende beweging op de enkels van onze nummer 15. Verbijstering, ongeloof en plaatsvervangende schaamte vochten om voorrang, maar wat er precies in het hoofd van de scheidsrechter omging deze ochtend is met geen pen te beschrijven.
Met 10 man hielden we goed stand en uit een tegenaanval wist Mark Roll met een mooie lob over de keeper voor de 1-3 aan te tekenen. Laatste man Arnout de Groot maakte het nog even spannend door uit een corner de 2-3 traditiegetrouw in eigen doel te koppen, maar vlak voor tijd besliste Kevin Weerd de wedstrijd na een goede loopactie. De eindstand werd hierdoor 2-4, Drieborg 2 klimt zo naar een mooie vierde plek.
Volgende week spelen we uit bij NEC Delfzijl, aftrap 10:00. Komt dat zien!