Ruime overwinning voor Drieborg 1

9688RE
DRIEBORG
tel. 06-20841009

Op een donderdagavond is PJC de tegenstander, die aankomende zondag toevallig ook de tegenstander is.
Dit zijn twee belangrijke wedstrijden, omdat PJC samen met Gieterveen in punten dichtbij ons staan en het dus grote stap naar handhaving in de 4e klasse kan zijn.

Voor Drieborg begint het minder goed, Kevin Nanninga stapt, helaas vroeg in de wedstrijd, in een kuiltje en gaat door zijn enkel. Eerder op de dag gaf hij nog aan dat hij al lang niks met zijn enkels heeft gehad, dit heeft hij niet goed afgeklopt blijkbaar.

Gelukkig heeft Drieborg nog een Nanninga op de bank, Kevin's broertje Jordy komt in het veld en mag in de spits spelen vandaag.
Dit pakt gelijk goed uit, want Jordy maakt al heel snel de 1-0 voor Drieborg.
Drieborg heeft er wel zin in vandaag en creëert genoeg kansen. Toch gaat Drieborg maar met 1-0 de rust in.

In tweede helft gaat Drieborg door met aanvallen en Jordy maakt al heel snel na rust zijn tweede van de avond. Tien minuten later maakt, onze laatste man Emiel als een echte spits, koelbloedig de 3-0.
Emiel zijn antwoord op de vraag waarom hij als laatste man helemaal in de spits terechtkwam was: “ mijn man zakte ver in dus moest ik de bal daar maar van hem afpakken”.

Kort daarna maakt Jordy zijn derde van de avond waardoor het ondertussen 4-0 staat.
Bij de net van vakantie teruggekomen Erik zitten blijkbaar de cocktails nog in de weg, want hij loopt  de wat snellere aanvaller van PJC omver en geeft daardoor een penalty weg. 4-1 is het resultaat

Dit stoort Drieborg gelukkig niet en het team blijft gewoon kansen creëren. Hier komen uiteindelijk nog twee doelpunten uit via Jens en Tim waardoor de eindstand op 6-1 komt.
Zondag moet Drieborg weer tegen PJC , dit keer in Nieuwe Pekela.