Drieborg 1 pakt eerste periodetitel

5 december 2022 21:00

Op deze koude zondagmiddag was Farmsum de tegenstander. Gezien de stand zou het geen al te moeilijke wedstrijd moeten worden. Echter, na 2 minuten weten de mannen in het rood-geel wel de eerste treffer van de middag te maken. Hierna is het team van trainer Veld wel direct wakker en doet het er een stapje bij, met als aanjager de trainer zelf. Sjors weet na een kwartier de stand weer gelijk te trekken. Dit is ook meteen de ruststand al geeft het spelbeeld van voor de rust vertrouwen voor het 2de helft.

Vlak na de pauze weet Steffan op snelheid de verdediging van Farmsum te passeren en rond keurig af. In de 60e minuut wordt een voorzit keurig binnengeknikt door Sven en staat de 3de Drieborgse treffer op het bord. De gasten komen er af en toe toch wel gevaarlijk uit en toen een hobbeltje in het veld Erik in de problemen bracht, leek de Farmsummer spits de spanning terug te brengen. Tot verbazing van een iedereen, faalde hij echter in een 1-op-1-duel met sluitpost Dave. Tjalma had de score aan onze kant nog kunnen verhogen, maar een bal van 2 meter voor de doellijn binnen knikken lukte hem echter niet.

Negen wedstrijden ongeslagen, herfstkampioen en de eerste periodetitel op zak, da's toch wel een mooi resultaat! Volgende week wordt er nog gespeeld op het kunstgras van Groen-Geel. Daarna is het voor het 1e elftal winterstop. Het 2e en 3e elftal spelen nog een week langer door.