Erelid en oud-voorzitter Jan Bakker overleden

17 mei 2023 12:00

Ons bereikte het droevige bericht van het overlijden van Jan Bakker, erelid van Sportvereniging Drieborg. “Meester Bakker”, zoals hij in Drieborg bekend stond, is 68 jaar geworden.

Zijn betrokkenheid bij de verenigingen in het dorp Drieborg was groot. Door de jaren heen bekleedde hij diverse bestuursfuncties bij onder andere vereniging dorpsbelangen, stichting sporthal en de sportvereniging. Daarvoor werd hij onderscheiden tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Drieborg was hem lief.

Jan werd in 2009 voorzitter van Sportvereniging Drieborg. Die functie voltrok hij 12 jaar. In die periode werd onder andere een nieuwe sportkantine, hoofdveld en kleedruimtes gerealiseerd. Daarmee was hij een van de bouwstenen voor een duurzame en toekomstbestendige sportvereniging. Als blijk van grote waardering en erkentelijkheid werd hij op 2 juli 2022 benoemd tot erelid van de vereniging.

Voor de nabestaanden, maar ook voor ons als vereniging laat Jan een enorme lege plek achter. De mooie en dierbare herinneringen die hij ons schonk zullen wij voor altijd blijven koesteren.

Vrijdag 19 mei is er tussen 18.00 en 19.30 uur voor eenieder de gelegenheid om het glas te heffen op zijn leven in de sportkantine aan de Oudeweg 2 te Drieborg.