Drieborg 1 verliest in laatste minuten van Veelerveen

23 mei 2022 16:00

Het team van de trainers Veld en Veld waren vandaag met een duidelijke missie naar Veelerveen vertrokken: zorgen dat de Gele Kanaries niet ongeslagen kampioen zouden worden.

De thuisploeg begon beter aan de wedstrijd maar wist in het eerste kwart de kansen niet te benutten. Hierna wordt Drieborg wat brutaler en zet Jordy Naninga Drieborg op voorsprong, door een prima voorzet keurig binnen te koppen. Even later maakt hij ook de 0-2. De mannen in het geel verkleinen vijf minuten later de achterstand en komen vlak voor rust ook nog weer op gelijke hoogte.

Na de thee verplaatst het spel zich in razend tempo over het veld. Even goed is het allemaal niet, maar er wordt door beide teams gevochten voor iedere bal en het tempo is moordend hoog! Rond de 65ste minuut komt Drieborg weer op voorsprong door een knappe goal van Sven Glazenburg.

Tijdens het laatste kwart van de wedstrijd blijkt dat de inspanningen van de afgelopen week veel van de spelers van Drieborg geëist hebben. Ondanks de 200% inzet is het beste van het spel er wel af. De thuisploeg blijft maar doorgaan en weet de stand weer gelijk te trekken. Vlak voor het eindsignaal weten de Gele Kanaries ook nog de winnende treffer te maken.

Moe en teleurgesteld, maar toch ook wel trots verlaat Drieborg het veld. Met maximale inzet, lef en een hele jonge ploeg heeft Drieborg vandaag gestreden voor wat we waard waren. Ook een groot compliment naar trainers en staf.