Wedstrijdverslagen

Woensdag 28 februari
V.V.N DS1-Drieborg DS1
🏐 Uitslag 1-3 🏐

De dames van Drieborg DS1 hadden een bus vol supporters meegenomen naar Nieuweschans, de supporters waren luid aanwezig.
We begonnen de wedstrijd met wat spanning. Dit was te zien in de eerste set. Met als gevolg minder goede ballen en een achterstand. Gedurende de set kwamen we op gang, maar helaas was het niet genoeg. We sloten deze set af met een verlies van 25-20.

We begonnen de tweede set met een goede peptalk van onze coach Duncan, waarna we vol enthousiasme begonnen aan de set. De ballen kwamen goed aan bij de spelverdelers, waardoor er goede aanvallen kwamen. Het resultaat hiervan was een overtuigende winst van 16-25.
De derde set had mooie rally’s. Hierdoor was deze set erg spannend. De ballen vlogen heen en weer, er werden mooie punten verzameld door ons. Het resultaat was een winst van 24-26, waardoor we met 1-2 voor kwamen te staan. Nog maar één set was nodig was voor de winst.

De laatste set ging het er weer hard en spannend aan toe. Er volgden weer mooie rally’s. De vermoeidheid sloeg toe bij beide teams. Maar toch wisten onze dames van Drieborg DS1 zich rustig en sterk te houden. Hierdoor namen we de winst mee terug naar Drieborg met een resultaat van 21-25.

Al met al een spannende wedstrijd met een prachtig eindresultaat van 1-3 voor de dames van Drieborg DS1.
Woensdag 13 maart spelen we om 20:15 in de Hardenberg in Finsterwolde tegen DES DS3.

9.jpg    8.jpg

7.jpg    6.jpg

5.jpg    4.jpg

3.jpg    2.jpg

Zaterdag 14-10-2023
VCO'72 DS 5 - Drieborg DS-1
🏐 Uitslag: 3-2 🏐
We starten wat rommelig, de ballen komen allemaal net niet op de juiste plek. Hierdoor is het lastig om een goede aanval te brengen. De dames van VCO'72 maken hier gretig gebruik van en weten het ons flink lastig te maken met hun sterke aanval.
De 1e set winst gaat dan ook vrij gemakkelijk naar VCO 25-11
Set 2
Een mooie paas, goede set-up en een lastige aanval. VCO heeft moeite met de lastige en gevarieerde aanval die we brengen. We zijn actief, helpen elkaar waar nodig. Als het allemaal lukt geeft dat toch net de boost die we nodig hadden.
Met 8-25 winnen we overtuigend de 2e set
Set 3
Ook VCO heeft zijn ritme weer gevonden, mooie lange rally's maken deze set spannend. Uiteindelijk weet VCO de set te winnen met 25-20
Set 4
We houden de spanning erin, blijven goed attent en weten een mooie aanval te brengen. Ook de dames van VCO vechten voor de winst. Na een lange en gelijk opgaande set blijken wij dit keer de sterkste. Met een eindstand van 21-25 is het 2-2 en gaan we naar de laatste beslissende set.
Set 5
De dames van VCO beginnen sterk, we hebben het lastig met de aanval en bij de veldwissel hebben ze een behoorlijke voorsprong. Als snel wordt duidelijk dat deze te groot is om nog in te halen, en met 15-6 winnen de dames van VCO de wedstrijd.

1.jpg  2.jpg  3.jpg

5.jpg  6.jpg  4.jpg
-----------------------------------------------------------------------
Zaterdag 30-09-2023

Donitas DS15 - Drieborg DS 1
Uitslag: 3-1

De wedstrijd begint om 17:00 uur
Ruim op tijd in de hal aanwezig begeven we ons naar de tribune. Daar speelt Dames 3 een leuke en spannende wedstrijd. Naarmate de tijd verstrijkt worden we toch wat nerveus... het is al 17:00 en er staat een ander dames team al klaar om het veld te betreden. Toch maar eens op zoek naar de telefoon....onderweg worden we opgevangen door een aantal dames van Donitas DS15. Die zitten al een poosje op ons te wachten in de naastgelegen zaalπŸ™ˆ
Gelukkig geen probleem, we haasten ons naar de Koos Duppenhal en na een snelle warming-up kunnen we beginnen aan de wedstrijd.
We zijn scherp en weten een mooie aanval te brengen, waardoor de jonge meiden van Donitas niet in hun eigen spel komen. De eerste set eindigt dan ook in ons voordeel met 18-25.
Set 2 Donitas komt in de wedstrijd, ze staan sterker in de verdediging en beginnen zelf een aanval op te bouwen. Hierdoor raken wij uit balans en wordt het spel wat slordiger. veel foute opslagen achter elkaar leiden steeds weer tot balverlies. Set 2 gaat dan ook verdiend naar Donitas met 25-18.
Set 3 en set 4 zijn spannend, maar doordat Donitas goed blijft aanvallen lukt het ons niet om het spel weer om te draaien.
Met setstanden van 25-15 en 25-18 wint Donitas de wedstrijd. 3-1
Toch een puntje te pakken!

Maandagavond spelen we thuis in MFC De hardenberg tegen Sivoc DS 3 om 20:00 uur.

29.jpg  24.jpg  23.jpg  21.jpg  19.jpg  18.jpg

20.jpg  17.jpg  16.jpg  15.jpg  14.jpg  13.jpg